::DEMI MASA::

Saturday, February 5, 2011

seTelah seKelian laMa tErpeNdam...



nak mnjadi yang solehah byk cabarannya,,,,bila la diri yang hina ni dpt menjadi insan yg betul2 bermanfaat pda agama....
bila la aku dpat capai cita2 yang ak minat??????sdih sgat bila minat kita xdpt dipenuhi..huhuhuhu....
time spm dpt 5a..alhamdulillah ak syukur sgt dapat byak tu walau x dpat straight...nak buat cmner dah rzki stakat i2..insyaallah allah akan tunjuk pada masa lain...then,,isilah upu,maktab n matrik...
dalam hati ak harap sangat2 agar dapat maktab...coz cita2 aku nak jadi seorang pendidik...hajat x kesampaian bila tmuduga pon x dapat...emm..harap ade lagila harapan untk ke unvrsiti....in my mind,,ak x nak g ke mtrik klu ak boleh pon...tp ble kptusan matrik kluo...ak x dpt untk pggln pertma matrik...huhu.mmg frust la jgk walau pda aslnya x nak p mtrik,,,then,,kluo rsult upu..skli lagi mengecewakn...aku x dapat twrn u pggln pertama...mmg cdih sangat...mse tu rse cam dah putus asa sgt...tpi dikuatkan jgk hati supaya sabar...insyaallah ade hikmah disebalik tu...harap2 blehla tmpat yg terbaik untk ak smbung study...
pada akhir buln 5 taun lps..x ingat dah tarikh bile...mase ak tgoh on9 fb...tgok kat status kwn2 ade cara untuk check tgkatan 6....so ak pon check la...x sangka mase check tu ak dpt msuk tgkatan 6 kat skolah agama n aliran agama...tapi ak xnak smbung tingakatn 6...coz..aku malas dah brpakaian uniform...huhu..mengade btolla ak ni kan????...pastu lps ak cek tu...kwan ak ade ckap upu pggln ke2 bleh dh cek...ak try la cek..tp xleh ag coz trikh untuk  cek pggln ke2 lmbat ag...pastu ade kwn ckap bleh cek matrik pgglan ke2...ak try la cek matrik plok..saje2 gatal tangan nak cek...hehe....ya allah..trkjut ak bila nma ak  dterima untk masuk ke matrikulasi gambang,pahang...x ak sangka spt jgk matrik w/pun ak x mintak ryuan untk pgglan ke 2...nilah yg dinamakan rezeki....tapi....ak dalam hati ak,,ak xnak g kat matrik..huhu...bila gtau kat family,,family sruh ak g...ak bgatu fmaly ak xnak g coz nak tggu pgglan ke 2 upu...tapi...mama n baba suh ak g matrik,,,kte mereka.."takot x bleh u n klu x g matrik,,melepas kedua2..huhu...nak wat cmner trpakse ikut kata ma n ba...mungkin ade hkmaknye tu...insyaallah....1 jun 2010...tarikh daftar matrik...berat hati nak g ke matrik coz kalu bleh ak xnak blajr dah sains...huhuhu...tertekan!!!!!ya allah bantulah hambamu ini...lpas 4 hari duk kat matrik...ak call la fmily sruh cek upu pggln ke 2...lpas gtau..kak ak pon cek la...alangkah gembiranya hati bila dpat tau ak dapat asasi pengajian islam dengan sains kat universiti malaya,,nilam puri,kelantan.....alhamdulillah...tapi...fmily ak x bgi ak g coz kte mereka,,ak bru msuk matrik 4 hari...bazir aje duit yang dah byar..huhu...cdih gler!!!!!!tapi apakan daya,,,kena ikutlah kate2 fmily coz dye lbih tahu...ade hikmah di sebalik tu..insyaallah...cekalkan hati...tabahkan hati!!!!!!!!w/pun  ak minat kos tu..terpaksalah pasrah....:'(...sampai skrang bila fikirkan smula terasa sgt menyesal x prgi um..uwaaaaaa....nak nangis sgt2 bila fkirkan kmbali....sabar...sabar....ingat sabar i2 separuh daripada iman....allah suka orang yang sabar....


"kAdanGkaLa ALLAH hiLanGkN mEntaRi,kEmuDian DIA daTngKan guRuh....puAs kiTa mEnaNgis mEncaRi maNa meNtaRi kiTa??rUpa-RupAnya ALLAH naK haDiaHkan kiTa pElaNgi yaNg iNdaH....sAbArlaH dUhaI iNsan,,aDa kEmaNisan di sEbAlik sEtIap kEpAhiTan..." ♥


sekarang duk matrik..akhir bulan 4 ni tamat la matrik..hooray!!!!!x sbar nak tggu bulan 4....tapi...exam kne wat btol2 klu nak smbung u...huhu....takutnyer!!!!arap2 blehla ak smbung cita2 n minat ak smula...insyaallah..ya allah.....tolonglah hambamu ini...moga2 cita2 ak tercapai...n ak nak sangat brubah menjadi muslimah yang betul2 SOLEHAH...hafal quran...insyaallah...


"ya allah...ampunkanlah segala dosa2ku,,dosa kedua ibubapaku sebagaimana mereka mengasihiku sejak ak lahir,,,dosa ahli keluargaku,,saudara maraku,,,guru2ku,,kawan2ku,,serta umat islam yang masih hidup atau yg telah meninggal dunia...jadikanlah ak anak yang solehah,,berikanlah kebijaksanaan kepadaku serta ahli keluargaku,,berikanlah jodoh yang soleh dan solehah kepada abangku n kakak2ku...jdikalah kami keluarga yang bahagia dunia dan akhirat,,,,amin..amin...ya rabbal alamin..."

0 comments on "seTelah seKelian laMa tErpeNdam..."

Post a Comment

 

♥CERITA DARI HATI ♥ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal