::DEMI MASA::

Sunday, November 6, 2011

~SALAM EIDULADHA~

Bismillahirrahmannirrahim...
Alhamdulillah hingga saat ini dapat lagi ku bernafas atas muka bumi ciptaanMu YA ALLAH..SUBHANAALLAH...masa berjalan begitu pantas..hinggakan aku terlupa yang aku telah berada di bumi ciptaanMu ini hampir selama 19 tahun 7 bulan..bila terfikirkan bagaimana iman aku??bagaimana amalan aku selama aku hidup??adakah sudah cukup??ASTAGFIRULLAHALAZIM...sangat banyak dosa yang telah aku lakukan dengan sengaja atau tanapa disedari..YA ALLAH...AMPUNKANLAH SEGALA DOSA2KU SELAMA MANA AKU HIDUP ATAS MUKA BUMIMU DAN SELAMA MANA AKU MENJADI HAMBAMU..
ALHAMDULILLAH..hari ni aku masih diberi peluang utk mencoretkan kisah hidupku lagi..hari ini merupakan 10 zulhijjah iaitu hari dimana semua umat islam menyambut hari raya korban/haji  atau eiduladha..tanggal 10 zulhijjah merupakan hari umat islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah allah dan kesabaran anaknya Nabi Ismail dalan memenuhi  perintah allah..sama2lah kita mengambil ibrah daripada sejarah atau asal usul eiduladha ini..
Dan hari ini jugalah kali pertama aku tidak dapat beraya bersama usrati..SUBHANAALLAH..hanya allah yang tahu bagaimana perasaan bila xdapat balik dan berkumpul bersama keluarga,,:'(
seperti yang kita ketahui...fikirlah positif..mungkin ALLAH telah mengatur yg terbaik untuk aku..,mungkin ada hikmah disebalik knpa aku xbalik..ALHAMDULILLAH..aku telah mendapat hikmahnye..iaitu awl2 pagi  tadi dapat solat raya bersama roomate2ku utk kali pertama di masjid UPM..dan pada petang tadi aku dan sahabat2 yang xbalik berpeluang utk makan di rumah ayahanda pengetua kolej 13,,syukur sangat2 padaMu YA ALLAH kerana memberi kami semua rezeki....:)
**lepas abis makan tu sempat lagi bwk balik buah rambutan**heee~
cukuplah coretan kali ni..moga2 ada masa lagi untukku terus mencoret serba sedikit kehidupan yang semakin mencabar dari hari ke hari ni..INSYAALLAH WA BIIZNILLAH..
Akhiru kalam..salam tadhiyah..salam eiduladha..kullu am wa antum bikhair..taqabballahu minna wa minkum..






0 comments on "~SALAM EIDULADHA~"

Post a Comment

 

♥CERITA DARI HATI ♥ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal