::DEMI MASA::

Friday, November 23, 2012

itulah cinta


jika kita mencintai seseorang,
kita akan sentiasa mendoakannya
walaupun dia tidak berada di sisi kita..

tuhan memberikan kita dua kaki
untuk berjalan, 
dua tangan untuk memegang
dua telinga untuk mendengar
dan dua mata untuk melihat..

tetapi mengapa tuhan hanya
menganugerahkan sekeping hati kepada kita???
kerana...
tuhan telah memberikan sekeping lagi hati 
kepada sesorang
tetapi kita perlu mencarinya...

ITULAH CINTA.... ^_^

































Tuesday, November 13, 2012

maal hijrah ^_^

Bismillahirrahmannirrahim...
Alhamdulillah..syukur kerana memanjangkan umurku,umurku ibubapaku dan umur ahli keluargaku..
cepat masa berlalu..dah masuk tahun bru 1434 H dah..



salam maal hijrah 1434H


"Kullu ‘am wa antum bi khair. Taqaballahu minna wa minkum!"







#jangan lupa baca tau :)
















Sunday, November 11, 2012

broga hill and hutan lipur lenggeng :)


dimulakan dengan bismillah...:)

kali ni biar gambar berbicara ^_^



BROGA HILL 











posing2 jap :D

#Alhamdulillah buat kali ke2 menjejakkan kaki ke bukit broga :)


peringatan utk semua..:)



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
HUTAN LIPUR LENGGENG







subhanaallah..indahnya ciptaan ilahi :)





disudahi dengan alhamdulillah :)

tata!




































                                                                                       

rindu.rindu.rindu ♥ ♥ ♥

Bismillahirrahmannirrahim...
Alhamdulillah..segala puji bagi allah..terima kasih atas rezekiMu dan terima kasih krna masih menghidupkan aku dan keluargaku..
Ya Allah..panjangkanlah umurku dan umur mama dan baba sehingga aku dapat berbakti kepada mereka kelak..amiin..

11.11.12
1st nak ucap selamat hari lahir my sahabat yg ke20..qurratu ainie abd halim :)
moga redha allah mengiringimu slalu..^_^

2nd ,tanggal 10.11.12 kami last generation kospint  dapat anak buah 1st dlam my batch..hehe.tahniah sopy n wife..so cute la baby tu...:)


3rd...lame giler x update blog!
rindu.rindu..hehe..hari ni bru ade mood nak buke blog bcoz mggu ni midsem break..so..ade byak masa la....^_^

#harap midsem break ni nak guna masa  sebaik2nye wth my orang tersayang..

my bro xde lam pict..n tengah2 tu si kecik nak nakal..deqyah :D


























         














                                                                                               

                                                                                    

Wednesday, August 8, 2012

♥ qalbi ♥

Bismillahirrahmanirrahim...




Kisah hati siapa, ya? Ia langsung tiada kaitan dengan cinta kaum Adam dan Hawa. Sebaliknya, cinta kepada Allah melalui aqidah yang mantap, ibadah yang berkesan, dan akhlak yang soleh dan terpuji. Ini juga dikatakan CINTA. Cinta yang abadi antara hamba dan Penciptanya.

Gabungan ketiga-tiga (aqidah yang mantap, ibadah yang berkesan, dan akhlak yang soleh dan terpuji) inilah yang menjadi tunjang dalam membentuk peribadi muslim yang unggul - yang melahirkan keindahan Islam melalui perwatakan dan sahsiah yang baik yang ditunjukkan oleh individu muslim.
Ya, KISAH HATI. Kisah hati seorang insan bergelar muslimah yang hatinya telah disentuh oleh seorang muslim yang hanya tahu bermain dengan kata-kata. Tetapi Allah amat menyayangi dirinya dengan membuatkan dia sedar bahawa ini bukanlah yang dinamakan cinta yang abadi. Bukan ini yang digariskan oleh Islam.
"Ana dah jatuh hati pada enti.."
Siapa sangka ayat yang sengaja dibuat-buat itu membuatkan hatinya tercuit. BENAR. Hati seorang perempuan mudah disentuh, mudah dilenturkan. TAPI jangan kalian yang bergelar lelaki lupa bahawa kami sentiasa ada Allah yang menjaga kami, yang mengawasi setiap tindak-tandukmu, yang sentiasa mengerti isi hatimu.
Rupa-rupanya, ada kekurangan pada ayat itu yang membuatkan kami tahu bahawa ini bukanlah cinta yang sebenar yang indah.
"Ana dah jatuh hati pada enti...DAN mahu menjadikan enti sebagai isteri."
JANGAN dilafazkan kata 'suka' kalau masih belum bersedia. Kalau hanya sekadar 'suka-suka'. SOAL HATI bukanlah mainan. Hati yang dimiliki ini juga memiliki kekurangan, kecacatan.
Bukan harta yang dicari dan bukan rupa yang didambakan. Tetapi akhlak yang soleh, keikhlasan dan kejujuran yang diidamkan. BERILMU dan BERAKHLAK mahmudah, sungguh indah sekiranya dipadankan.
Sudah cukup Allah bagiku. Terasa indah setiap kali bersamaNya. BENAR. Cinta Allah, jelas diperlihatkan olehNya. Nikmat hidup, sihat, iman dan Islam, tanda Dia sayang pada kita.
Tetapi cinta manusia, belum tentu jelas terpampang di hadapan mata. Pengorbanan dan kesetiaan seringkali hilang dalam sesuatu perhubungan. Tetapi tidak seperti Saidina Ali dan Saidatina Fatimah. Tidak seperti Yusuf dan Zulaikha. Apatah lagi tidak seperti Nabi Muhammad dan Saidatina Khadijah. Pengorbanan, kesetiaan dan kejujuran sentiasa menghiasi mereka. Sungguh INDAH Islam mengatur perjalanan hidup mereka.
Oleh sebab itu, jangan sesekali melafazkannya kalau kalian tidak bersungguh-sungguh untuk memiliki. Kerana hati mereka sungguh tulus dan ikhlas dalam mencintai dan mengasihi dan sentiasa dipelihara oleh Allah.



# sebuah artikel from iluvislam..
 my qalbi said this article very2 important : )




























♥ semester break ♥


Bismillahirrahmanirrahim..:)




Kaifahalukum?? Salam Ramadhan yang ke 19..Semoga amal ibadat semakin bertambah..:)
alang2 cuti lama ni,sempatla ambil peluang belajar menjahit manik  selama 4 hari  ^_^


20 jenis jahitan asas :)


jahitan 1 - 9


jahitan 10 - 17


jahitan 12 - 20 


# tinggal 2 hari lagi nak habiskn kelas jahit manik..
lepas ni bolehla ambik tempahan plak ^_^





♥ belajar jahit manik wth my sahabat mek eniey 



INGAT !!!



>> selamat berpuasa dan semoga terus bersemangat untuk 10 malam terakhir nanti..
jom cari lailatul qadr :) <<

















       







                                                                                       

Tuesday, July 24, 2012

Naskhah cinta



Assalamualaikum..:)

Salam ramadhan..

♥ Jangan terlampau gopoh nak habiskan baca tapi hayati, tadabbur makna.
biar tak dapat khatam pun, asalkan kita faham makna, sebati dalam jiwa.
ia lebih baik dari khatam satu quran, tapi satu hukum pun tak tahu dalam tu.
baca elok2, jaga hukum tajwid dalam tu ♥




Insyaallah :)





Selamat bertadarus ^_^



















                                                                                       

Ramadhan kareem



Bismillahirrahmanirrahim..
Masih tak terlambat lagi nak ucap 
Ahlan wasahlan ya ramadhan..
Alhamdulillah..masih diberi nafas untuk bertemu dengan ramadhan tahun ini..
Terima kasih Ya Allah! T_T
Semoga ramadhan kali ini memberikanku semangat utk terus beribadat kepadaMu..
Ya Allah rajinkanlah aku membaca ayat suciMu..al Quran 
Ya Allah rajinkanlah aku untuk membasahi lidahku untuk memujiMu..
Ya Allah rajinkanlah untuk aku melakukan ibadat sunat solat tarawikh..
Ya Allah ringankanlah tanganku untuk bersedeqah..


Amin..amin..amin..Ya Rabb..






~when the month of ramadhan starts,the gates of the heaven are opened n the gates of hell are closed n the devil are chained..~


| sahih bukhari |

#salam ramadhan semua..
kullu am wa antum bikhair..






                                                                                      

Monday, July 9, 2012

♥ forest camp 2012 ♥

Bismillahirrahmanirrahim...
assalamualaikum ...kaifahalukum??
da lame x jenguk kat blog ni...almaklumla bz je after fnal exam..huhu
cepatnye masa berlalu..2 minggu kem hutan da pon tamat...hoorayyyyy!!
alhamdulillah..segalanya berjalan lancar dengan izinNya..:)
maintain fizikal+mental+rohani..^_^
kem kali ni byak mengukir kenangan manis n adela jgk pahitnye..



arang powder :D


bersama pokok yg dtanam oleh tanganku+tangan ing ing...
semoga hidup suburlah pokok ni..:)



belajar potong buluh ^_^


program tanam pokok..:)




GANAS group :)



p/s : forest camp..
go!go!go!
forest camp..
fight ! fight ! fight !
forest camp...
boleh!!
malaysia...
boleh!!

where friendship begin ...FOREST CAMP 2012 
at HUTAN SIMPAN AYER HITAM,PUCHONG 
     






# sakit tekak+selsema
semoga terhapuslah sikit2 dosa2ku..amin..















 

♥CERITA DARI HATI ♥ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal